Výchovný poradce

Školní poradenské pracoviště (ŠPP)

Pracovníci školního poradenského pracoviště

  • Mgr. Vocílková Blanka      -  výchovný poradce
  • Mgr. Neumanová Radmila -  školní metodik prevence
  • Mgr. Ziková Jana              -  speciální pedagog
  • Kubáková Jindřiška           -  logopedický asistent
  • Povolná Darina                  -  asistent pedagoga (7. třída)
  • Melichová Veronika            -  asistent pedagoga (5. třída)
  • Mgr. Vajčnerová Pavla        -  asistent pedagoga (3. třída)

Vedoucí pracoviště a výchovný poradce: Mgr. Blanka Vocílková

  • koordinace poradenských služeb ve škole
  • pomoc při výběru střední školy a volbě povolání
  • řešení problémů spojených se školní docházkou
  • řešení problémů spojených se školním neprospěchem
  • pomoc při řešení výchovných a výukových problémů žáků
  • konzultační hodiny:   STŘEDA 7.30 – 9.00 hodin              
  • kontakt:            tel:   530 512 260               

                      email:   b.vocilkova@seznam.cz

Školní metodik prevence: Mgr. Radmila Neumanová

  • prevence a řešení sociálně patologických jevů jako jsou kouření, užívání alkoholu a drog, projevy šikanování mezi žáky, rasismu apod.
  • řešení problémů spojených se školní docházkou
  • pomoc při řešení výchovných a výukových problémů žáků
  • organizace volnočasových aktivit pro žáky
  • konzultační hodiny:  PÁTEK 11.20 – 12.05                                   
  • kontakt:             tel:  530 512 260

                                  email:  rneumanova@volny.cz

Školní speciální pedagog: Mgr. Jana Ziková

  • péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami a žáky nadané
  • individuální vzdělávací plán
  • konzultace pro rodiče dětí s poruchami učení (např. dyslexie, dysgrafie)
  • nápravy poruch učení v rámci hodin českého jazyka
  • vedení předmětu speciálně pedagogické péče
  • konzultační hodiny:  ÚTERÝ 7.30 – 9.00               
  • kontakt:            tel:  530 512 263

                                   email:  specialni.pedagog1@gmail.com

Schůzky s pracovníky poradenského pracoviště je nutné dohodnout předem.

Jsme připraveni pomoci vám i vašim dětem, těšíme se na spolupráci.

 

 

Cíle a program ŠPP

Školní poradenské pracoviště spadá do oblasti poradenských služeb ve škole. Program pedagogicko-psychologického poradenství naplňuje především tyto cíle:

  • pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti  a sociálně nežádoucích jevů,
  • prohloubit a zlepšit spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči,
  • sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci,
  • zavést do školství novou koncepci kariérového poradenství,
  • připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,
  • vybudovat příznivé sociální klima pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole,
  • posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování,
  • prohloubit včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
  • integrovat poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (zejm. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče) a s úřady práce.

Standardní činnosti ŠPP

Standardní činnosti poradenských pracovníků školy zahrnují služby, které jsou poskytovány žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům. Podmínkou pro poskytnutí školní poradenské služby nezletilému žákovi je informovaný souhlas jeho zákonných zástupců. Souhlasu zákonného zástupce není třeba v případech, kdy je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka nebo osob v jeho okolí a v případech, kdy soud požádá o psychologické vyšetření žáka.

Standardní činnosti výchovného poradce

  • příprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, příprava návrhů na další péči o tyto žáky
  • zajištění podmínek pro integraci nadaných a mimořádně nadaných žáků
  •  spolupráce na vypracovávání PLPP, IVP
  • shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči a dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů
  • poskytování průběžné a dlouhodobé péče pro neprospívající žáky
  • komunikace s poradenskými zařízeními (PPP, SPC)
  • kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků