Metodik prevence
Školní poradenské pracoviště (ŠPP)
Pracovníci školního poradenského pracoviště
- Mgr. Vocílková Blanka - výchovný poradce
- Mgr. Brzobohatá Drahomíra - školní metodik prevence
- Mgr. Mondeková Vendula - speciální pedagog
- Kubáková Jindřiška - logopedický asistent
- Langová Eva - asistent pedagoga (5. třída)
- Povolná Darina - asistent pedagoga (7. třída)
- Švarcová Michaela - asistent pedagoga (9. třída)
Vedoucí pracoviště a výchovný poradce: Mgr. Blanka Vocílková
- koordinace poradenských služeb ve škole
- pomoc při výběru střední školy a volbě povolání
- řešení problémů spojených se školní docházkou
- řešení problémů spojených se školním neprospěchem
- pomoc při řešení výchovných a výukových problémů žáků
- konzultační hodiny: STŘEDA 7.30 – 8.15 hodin
- kontakt: tel.: 732 781 254
email: vocilkova.b@zskravsko.cz
Školní metodik prevence: Mgr. Brzobohatá Drahomíra
- prevence a řešení sociálně patologických jevů jako jsou kouření, užívání alkoholu a drog, projevy šikanování mezi žáky, rasismu apod.
- řešení problémů spojených se školní docházkou
- pomoc při řešení výchovných a výukových problémů žáků
- organizace volnočasových aktivit pro žáky
- konzultační hodiny: PÁTEK 11.20 – 12.05
- kontakt: tel.: 732 781 254
email: brzobohata@zskravsko.cz email:
Školní speciální pedagog: Mgr. Vendula Mondeková
- péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami a žáky nadané
- individuální vzdělávací plán
- konzultace pro rodiče dětí s poruchami učení (např. dyslexie, dysgrafie)
- nápravy poruch učení v rámci hodin českého jazyka
- vedení předmětu speciálně pedagogické péče
- konzultační hodiny: ÚTERÝ 11.20 – 12.05
- kontakt: tel: 736 428 102
email: mondekova@zskravsko.cz
Schůzky s pracovníky poradenského pracoviště je nutné dohodnout předem.
Jsme připraveni pomoci vám i vašim dětem, těšíme se na spolupráci.
Cíle a program ŠPP
Školní poradenské pracoviště spadá do oblasti poradenských služeb ve škole. Program pedagogicko-psychologického poradenství naplňuje především tyto cíle:
- pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti a sociálně nežádoucích jevů,
- prohloubit a zlepšit spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči,
- sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci,
- zavést do školství novou koncepci kariérového poradenství,
- připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,
- vybudovat příznivé sociální klima pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole,
- posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování,
- prohloubit včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
- integrovat poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (zejm. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče) a s úřady práce.
Standardní činnosti ŠPP
Standardní činnosti poradenských pracovníků školy zahrnují služby, které jsou poskytovány žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům. Podmínkou pro poskytnutí školní poradenské služby nezletilému žákovi je informovaný souhlas jeho zákonných zástupců. Souhlasu zákonného zástupce není třeba v případech, kdy je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka nebo osob v jeho okolí a v případech, kdy soud požádá o psychologické vyšetření žáka.
Standartní činnosti metodika prevence
- prevence sociálně-patologických jevů na škole (šikana, problematika návykových látek, sociálně nežádoucího chování, atd.)
- vypracování a kontrola realizace minimálního preventivního programu (MPP) na škole
- koordinace preventivních aktivit v oblasti prevence zneužívání návykových látek
- koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence sociálně patologických jevů, s metodikem preventivních aktivit v pedagogicko-psychologické poradně a s odbornými pracovišti (poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými, a dalšími zařízeními a institucemi), které působí v oblasti prevence sociálně patologických jevů
- zajišťování a předávání odborných informací o problematice sociálně patologických jevů, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogům školy